3. La Plataforma en Defensa de l’Estat del Benestar i els Serveis Públics protagonitzarà la manifestació del dia 29 d'abril

25 Abril 2012

El dia 19 d'abril es va reunir la Plataforma en defensa de l'estat del benestar i els serveis públics, de la que la UGT-PV forma part amb altres sindicats i organitzacions socials. A la reunió es va tractar el recolçament de la convocatòria de manifestació que tindrà lloc el dia 29 d'abril, on la Plataforma agafarà el protagonisme, com a representació del moviment social del País Valencià davant les retallades en educació i sanitat . Descarregar cartell valencià castellà Descargar Manifiest valencià castellà.

També, la Plataforma per la Millora i Defensa de la Sanitat Pública Valenciana demana la recuperació de l'impost de patrimoni per a evitar les mesures de repagament sanitari i amb el que es podria recaptar 150 milions d'euros. Este organisme rebutja les mesures aprovades hui en el Consell de Ministres, ja que suposen un tipus d'impost sobre la malaltia que pagaran les persones pensionistes i treballadores. Estes es concreten en el pagament del 10% per a les persones pensionistes i un augment del 40% o 50% en funció de les rendes. Les mesures aprovades suposen rebaixar les pensions para més de 8.500.000 persones en tot l'Estat. Per a la Plataforma, el dret a la salut no pot dependre de la reducció del dèficit. Els retalls tornen a afectar els sectors més dèbils de la societat, com són les persones pensionistes, sobretot les que tenen rendes baixes. L'argument del pagament dels medicaments en funció de les rendes, tracta d'amagar la gravetat de la mesura.

Les persones ja paguen impostos i per eixa via és per la qual s'ha de finançar la sanitat. Altres mesures, com la millora de mesures preventives en salut, les monodosis en la dispensació de medicines o la baixada dels preus dels fàrmacs, evitarien accions com les previstes pel Govern, que rebaixen la qualitat de vida de la ciutadania, en especial dels sectors més vulnerables de la societat: jóvens, dones i immigrants i augmenten la desigualtat i la pobresa.